1.april, en ny deilig vårdag på Jæren

Da var det plutselig 1. april.

Pass opp for fantasifulle aprilsnarrer! Alltid kjekkere å lure enn å bli lurt. Fra mine år som lærer i barneskolen, husker jeg godt at elevenes mål for denne dagen var å lure læreren, helst flere lærere!

 

Vi har stilt klokka, og selv om det er hardt å stå opp “midt på natta” og kveldene har en tendens til å strekke seg langt ut i de små timer, er det deilig at det går rette veien. Dagen opprant med strålende sol og skraping av bilruter.   

En trøtt katt gjør seg klar for dagens jakt.  Tro om jeg var en katt i mitt forrige liv? Iallfall har jeg alltid hatt en stor facinasjon for kattedyr. Huskatten er jo en miniatyr av de store kattene. Kosepusen som maler på fanget ditt er i neste øyeblikk en farlig jeger, og i hagen er pus på jobb med årevåkent blikk.

Katter:De gjør som de vil. De hører aldri etter når du snakker til dem.
De er uberegnelige. Når du vil leke, så vil de sove…og når du vil sove, så skal de på død og liv leke….!!
De er humørsyke, og selv om du er glad i dem så driver de deg til vannvidd!
Konklusjon:
Katter er bittesmå kvinnfolk i pels….

 

 

Ha en strålende dag! ?Og god jakt til alle pelskledde!      


 

 

1 kommentar
    1. Tror Pishi synes et eller annet er morsomt. Jeg synes det ser ut som hun ler framfor hun er farlig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg