Litt sommerminner mens vi venter på våren

Hei! Håper du har det kjempefint! Selv om det var frost i går morges, ble det en deilig ettermiddag ute. Det er herlig å se hvordan hagen våkner til liv igjen. Mens jeg venter på at våren skal få skikkelig tak og vi kan begynne i hagen, trekker jeg fram noen bilder fra sommerhagen min

Her var det meningen at rosebuen skulle kles med klatrehortensia. Men, selv om den var støpt fast, ble den den tatt av vinden i vinter. Spørs om vi ikke må få tak i en ny?

Jeg har allerede plantet litt i krukker og kar, men når sommeren kommer, må jeg ha margeritter. Fra farfars hage og fra hagen hjemme husker jeg margeritter og prestekrager. Jeg har prestekrager og i hagen.


 

Kantene på dammen er stein, masse naturstein. De er kledd med mose imellom. Mellom steinene trives blant annet bergknappen.



Jeg er veldig glad i bregner, og de passer ypperlig ved dammen. Bregner finnes i veldig mange ulike arter.Vi har fire-fem ulike bregner ved dammen vår.  Helt inne i hjørnet, lengst vekke fra der vi sitter, ønsker jeg meg en stor Strutseveng, men hvor får man tak i det? Jeg har ringt rundt til diverse hagesenter og spurt, men foreløpig har ingen kunnet hjelpe meg.  Ha en flott vårdag!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg