Gamle og nyere møbler med “sjel” og historie

Hei! Håper du har det fint!  Jeg liker best møbler som har “sjel”, og liker at et hjem eller en hytte blir til etterhvert. Kommoden på bildet står i gangen oppe og rommer sengetøy. Den er orginallt gammel, og malingen er også original. Den er i en slags lys gråfarge. Jeg kjøpte den på finn.no for mange år siden og betalte 400 kr for den. Skuffene er litt treige, men jeg er veldig glad i kommoden min. Skapet under er fra serien Bombay eller noe liknende. Jeg har aldri hatt den stilen selv, har aldri likt mørke møbler. Skapet ble gitt bort på en lokal kjøp, salg og bytteside for 4-5 år siden. Glasset i rutene var knust. Det er kjempesvært, og det var litt av et eventyr å få ut fra leiligheten der det stod, men vil man, så kan man,og skapet kom hjem.

Jeg har malt mye i mitt liv, men dette var litt av en jobb. Det er slike ganger man er glad man ikke vet hva man går i gang med. Skapet ble grunnet, og grunnet nok en gang, så ble det malt. Etter fem strøk kunne man fremdelses se det skinne brunt igjennom. På dette tidspunktet var jeg lei hele skapet. Det stod en ukes tid, fikk et sjette strøk. Fremdeles kunne man se det skinne brunt. Da bestemte jeg eg for å “lage det gammelt” Selv om “moten” med “slitt og hvitt” er over, kvitter jeg meg ikke med skapet mitt. For det første er det et veldig praktisk skap. Dessuten har jeg lagt så mange timer ned i det, og sist men ikke minst, det har sjel. Ha en flott dag!

 

 

2 kommentarer
    1. Ut eller ikke ut. Skapet er fint. Selv om “moten” med hvitt og slitt er over så gleder jeg meg over slitte rare gamle saker 🙂 Ha en finfin lørdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg