“Heksekrona”

Jeg er veldig glad i lysekroner. På hytten er det en litt annen stil enn hjemme. Jeg har allerede vist den gamle smijernskrona . på bloggen, men tar en “repise”. Det er flere år siden jeg arvet den av tanten min, og en stund hang den i kjellerstua. Men egentlig hang den bare der i påvente av å havne der den egentlig skulle være, over salongbordet på hytten.


Dermed var stilen på hytten gitt, iallfall hva lysekroner angår. Det måtte bli en svart lysekrone over spisebordet og. Denne er jo i en mer moderne og lettere stil, men de kler hverandre, synes jeg.

 

I vinter falt jeg pladask for en sort sjønnhet, denne lysekronen i svart, fra Lisbeth Dahl. Jeg har den hvite slektningen hjemme, men denne lysekronen ville ikke passe hjemme. Det var jeg klar over fra første stund. Egentlig passer den jo ikke på en hytte i den norske fjellheimen heller. Den hører vel helst hjemme i et gammelt og litt støvete slott eller hos heksene på Blokksberg? Men i tankene hadde jeg allerede plassert den i taket over kjøkkenkroken på hytten. Denne delen av hytten er ikke ferdig ennå. Taket skal males og det skal rekkverk opp på hemsen. Men nå i påsken har vi fått “hesekrona” på plass, og den er akkurat så svart, mystisk og vakker som jeg så for meg på forhånd!

 

 Nå senker kvelden seg, og det skinner fra “heksekrona”! Ha en flott kveld!

2 kommentarer
    1. Jeg elsker lysekroner, og den sorte var utrolig fin. Kanskje ikke lett å plassere, men du verden så vakker. Så en knall rosa lysekrone i en interiørbutikk for ikke lenge siden. Om jeg hadde hatt en prinsesse på 4 år, så hadde jeg kjøpt den, men min prinsesse er 26 år og har en litt annen stil 😉 Ha en finfin onsdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg