Med sans for detaljer, historie og patina, men når er det på tide med en makeover ?

Jeg er glad i naturmaterialer og i alt som har en historie å fortelle. I dette fuglehuset har det aldri vært noen fugl. Plasseringen av fuglehuset og egne og nabolagets katter sørger for det. Fuglehuset ble i sin tid kjøpt på Netthandelen. Jeg liker husets værbitte utseende. Vi har satt både det og kassen over inn med nøytral terassebeis for å bevare det.

Denne plantekassen med runde småstein står i hagen. Den havnet her nokså tilfeldig med stauder jeg fikk av min mors venninne. Jeg likte kassen og fylte den med stein. Siden har den stått her. Man kan virkelig si at den har både naturlig slitasje og patina.  De runde steinene minner om rullesteiner langs Jærhavet, disse er bare mye mindre!

Jeg er vokst opp på en stor gård med moderne melkeproduksjon. Dette var jo mange år etter at man hadde sluttet med melkespann. Likevel har melkespannene en historie å fortelle oss, en historie om bøndenes liv for ikke så mange år siden. For noen år siden kjøpte jeg to melkespann fra en lokal Kjøp, salg, bytte-side. De står på den delen av terasen som er under tak.

Disse lyktene ble kjøpt “litt gamle og slitte”. De har vært mye brukt, og når noe brukes, blir det ofte stående ute i all slags vær. Glasset i den største er knust på ene siden, så der er det hønsenetting i steden. De er etterhvert blitt både grå og rustne. Så da er spørsmålet mitt hva jeg skal gjøre med dem. Skal jeg bare spyle dem rene og la dem være slik de er, eller er tiden inne til å gi dem en “makeover”?

Engelen er hverken gammel eller slitt. Den “landet” i hagen her i fjor. Jeg gikk forbi den i en butikk, tenkte at den kunne passet ved dammen, men så tenkte jeg at det var “too kitch”, så jeg forlot den. Men jeg fikk ikke denne engelen ut av hodet, så jeg måtte avgårde å ta den med hjem!

Ha en flott kveld!

 

 

8 kommentarer
    1. takk for en hyggelig tur i hagen din,det meste av dette kunne like godt vært bilder fra min hage :))jeg har slike småsteiner i en sorte gryte og dei har jeg plukket i Danmark,har også en pen liten samling fra Jæren :))men dei har et litt annen utseende synes jeg.

    2. Kjekt med slike små detaljer, ja. Enig i at rullesteinene fra Jæren er anderledes, har en del av disse rundt dammen. Ha en fin kveld! 🙂 fruensvilje:

    3. Så koselige bildet,og historier 🙂 Virker veldig fint.
      har selv en kasse hos moren min med masse småstein i. Pleide å samle på steiner når jeg var liten, og la dem alltid i samme kasse når jeg fant de. Gjennom årene har samlingen blitt stor, men hver stein i den har sin fortelling 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg