God morgen fra terassetrappen på Norges beste vestkant

God morgen! Nok en nydelig dag på Norges beste vestkant. Jeg tar kaffikoppen med ut på terassetrappen. Ennå er det litt fuktig etter natten, men det blir en fin dag!


Dette teppet heklet jeg i fjor sommer, og jeg er nesten litt imponert over meg selv, for egentlig er jeg ingen racer med heklenåla. Jeg kan de vanligste maskene, men har aldri drevet det lenger enn det vi lærte i håndarbeidstimene på skolen, men disse kunnskapene holder faktisk til oldemorruter!

Prosjektet begynte med noe gammelrosa alpakka som var igjen etter en genser og en inspirasjon fra min mor, som virkelig er en racer med heklenåla. Så ble det en tur på garnbutikken for å finne passende farver. Men det gikk jo mye mer garn enn jeg trodde, så flere farver kom til etter hvert. Teppet ble forresten også mye større enn jeg hadde planlagt.

Klatrehortensiaen under skulle egentlig vokse på en rosebue ned til hagen, men rosebuen blåste ned i vinter. I går flyttet jeg den derfor til uteplassen her. Jeg er veldig glad i Hortensia, og Klatrehortensia er en aldeles nydelig plante, så jeg gleder meg til å nyte synet av den når den etterhvert kommer skikkelig opp og blomstrer. Jeg har plantet den slik at den kan klatre på en av “søylene” til “Hålå”, men det spørs om den ikke bør få enda mer å klatre på? 

Fra trappen ser jeg ned på dammen. Ennå er det en stund til det blir grønt og frodig både i dammen og rundt, men der er en herlig tid vi har i vente. Bildet under er fra i fjor. Ha en nydelig dag!


 

 

12 kommentarer
    1. Ja, jeg drømmer om sommeren! Jeg elsker sommeren, både den norske flyktige sommeren, der man må nyte hvert sekund ut i de sene nattetimer, og “sommeren” under fjernere himmelstrøk, der man vet at solen vil skinne i morgen også! Ha en strålende dag! fjellgeitbundingen:

    2. Takk for koselig komentar. :-)Det som var litt kjekt med å hekle var at det var “smått og greit å ta med seg ovralt” . Fortsatt fin dag! foreignerat50:

    3. Tusen takk for det! Ja, dammen blir som et ordentlig “tjern” der man kan sitte og drømme. Både jeg og mannen er vokst opp ved vann, jeg ved sjøen, så vann måtte være med som et element i hagen vår! Ha en flott påskedag du og! 🙂
      Sissel Judith Vetland:

    4. et vakkert teppe,jeg heklet et jeg også en gang,men jeg gikk lei så det ble en liten til å legge i en gammel lenestol :)) vi ser mer og mer farver ute no for hver dag som går,er så hærlig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg