Glem aldri at det er moro bare å være til!

Egentlig er jeg ikke verdens største fan av “visdomsord” som henges opp overalt, deles på facebook eller tatoveres på kroppen. Verst er det når gullkornene står på fransk eller latin eller et annet språk man ikke forstår. For all del, jeg vet at mange forstår  både fransk og latin. Jeg gjør det ikke, så derfor ville det bli litt unaturlig for meg om jeg skulle skrive “carpe diem” på ett eller annet. Jeg vet hva det betyr, men har ikke noe forhold til språket det er skrevet på.

Sola skinner ikke alltid på en, og alt går ikke alltid som man kunne ønske. Men vi er ganske flinke til å klage uten at vi har noen grunn for det også her i landet, klage over ting som må kunne kalles en bagatell.

Dette skiltet lå i en korg utenfor en butikk og nærmest ropte på meg for ett par år siden. Jeg falt for det enkle klare og evig aktuelle budskapet. Skiltet ble med hjem og ble hengt opp på døren inn til garderoben i gangen. Denne døren er det siste man ser når man går ut entredøren klar for en ny dag, og det første man ser når man kommer tilbake.

Hekleteppet i biedermeier-sofaen er det mammaen min som har heklet til oss. Hun er en racer med heklenåla og alt annet håndarbeid .  Det var en gave, men jeg valgte fargene. Jeg liker godt jofarger og støvete pasteller. De myker opp et ellers hvitt interiør.

Ellers har “Livet på Norges beste vestant” fått egen facebookside. Følg meg gjerne på Facebook! 

Ha en flott dag, og husk at det er moro bare å være til!

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

 

11 kommentarer
    1. For en nydelig sofa du har, ønsker meg noe lignende selv. 🙂 moren din har også gjort en nydelig jobb med teppet. Hr prøvd å hekle selv, men det fungerer bare ikke. Går bare i surr 😛

    2. Hei! Overskriften din talte til meg i dag, så ja, enkle tavleord kan være helt al right 😉
      Koselig å se at det er andre på min alder som blogger uten at det er politisk eller klær & mote. Helt enig i at interiøret ditt er smakfullt!
      Ha en fin dag! Jeg har sittet på kafe for meg selv og blogget i dag.
      Unni
      http://www.etheltliv.blogg.no

    3. Takk for koselig komentar! Nyt livet på kafe! Deilig med slike pustehull. Politikk kan vi lese andre plasser. Det kommer jeg ikke til å vie plass på bloggen min. Kan ikke garantere at det aldri kommer noe om mote, men stort sett er vel den yngre garde bedre på ”dagens outfit”, tenker jeg! Ha en nydelig dag! Unni:

    4. Tror butikken het “Kort og godt” da jeg kjøpte det. Nå mener jeg den heter Camelia. Er uansett på Ganddal i Sandnes. Det ropte på meg, for dagen min var temmelig grå akkurat da! Ha en fin kveld! lulltove:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg