Tulipanglede og egen facebookside på Norges beste vestkant

 
Etter de siste dagers fantastiske vær, står røde, gule, hvite og rosa tulipaner i knopp i hagen, klare til å springe ut. Men det er ikke bare i hagen tulipaner gjør seg.  Jeg synes tulipaner er nydelige, både inne og ute. I dag har jeg tatt med meg en fargerik bukett tulipaner fra butikken. Gleder meg til å komme hjem å sette dem på bordet.

Tulipaner finnes i mange farger og varianter. Til jul kan en enkel bukett røde tulipaner lage julestemning alene. Fargerike tulipanbuketter litt senere på sesongen bringer vårfølelsen inn i stua. Kanskje ikke rart at tulipaner er de snittblomstene vi kjøper mest her i landet?


I hagen har vi flere sorter, hvite, gule, røde og rosa. 
– Og for ikke å glemme “Queen of night”, den store sorte tulipanen. Disse blomstrer seinere enn de fleste andre tulipaner, men så står de også lenge.  Våre har stått i hagen i mange år, og jeg gleder meg like mye over dem hvert år.

Ellers har “Livet på Norges beste vestant” fått egen facebookside. Følg meg gjerne på Facebook! Ha en flott dag videre!


Jeg gjør for ordens skyld oppmersom på at de to øverste bildene i dag, er lånt fra Mester Grønn.

Bildet av Qeen of night er eget.

 

9 kommentarer
    1. Elsker tulipaner,selv om de ikke står så lenge inne,velger jeg som regel å kjøpe det .
      Hadde noen i hagen før også ,men siden jeg reagerer på Bjørkepollen. Er ikke april /mai tida for meg og hagearbeid.Men artig at du har i hagen da.

    2. Jeg elsker tulipaner. Det at de kommer i så mange farger er helt fantastisk og jeg drømmer om å besøke nederland på våren når de har alle sine tusenvis av tulipaner blomstrende 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg