Sommerplaner over et stakittgjerde!

God morgen! Utrolig hvor fort man venner seg til noe, som dette nydelige været vi har om dagen for eksempel.  Skulle ønske vi bare kunne legge inn en langtidsbestilling på uendret værmelding framover med det samme!

 

 Nå gleder jeg meg sånn til sommer, og til å sette i gang med ett par prosjekter. “Hagen”bak garasjen kan ikke kalles noen hage, men til sommeren blir det plen og samme stakittgjerde som er her ved inngangen til hagen. Vi har samme stakittgjerde ned mot veien, og det trenger virkelig litt kjærlig omsorg med blant annet male-kosten.

Ellers så dukker det sikkert opp noen flere prosjekt underveis. Det pleier å gjøre det. 



 Det japanske kirsebærtreet blomstrer.  Det er ikke store treet ennå, men så vakre blomster som det har!

 

Klatrehortensiaen, som jeg flyttet for et par dager siden. skal få stativ å klatre på. Har funnet ett som jeg tror vil passe perfekt!

 

Jeg ønsker meg et magnoliatre. Det hadde vi i vår første hage.  Kanskje vi kan plante ett i “hagen bak garasjen”?  (Når det blir en hage)

Magnolia er bare nydelig, og de dufter deilig. De blomstrer tidlig og på bar kvist. Siden jeg ikke har noe magnoliatre ennå, måtte jeg låne disse to siste bildene fra Wikipedia. Det øverste bildet er jo av et kjempe stort tre. Heldigvis finnes det 130 sorter, så det finnes mindre utgaver som passer bedre i en vanlig hage!

Ha en flott dag, og følg meg gjerne på Facebook!

 

15 kommentarer

Siste innlegg