Det blomstrer i gamle bruksgjenstander

Kabeltromler, gamle kasse, ja paller og for den del,  går rett inn i min kjærlighet for gamle bruksgjenstander.  Dessuten er det miljøvennlig når ting brukes på ny og på andre måter. Jeg vet at mange synes slike ting er både stygt og harry. Dem om det! Heldigvis er smaken forskjellig, og i hagen vår passer slike ting utmerket. 
 

Den største kabeltrommelen skulle egentlig bli kjøkkenbord, inntil vi reiste for å hente den med varebil og vi ikke fikk den inn i bilen.  Her måtte det tilhenger til.  I tillegg hadde den stått ute og var tung som bly. Den ble nok rullet noen hundre meter, ja!

Den hadde nok ikke kommet inn gjennom noen dører i huset, og dersom vi hadde demontert den og tatt den inn på kjøkkenet, er jeg redd vi måtte klatret over den for å bevege oss fra den ene plassen på kjøkkenet til den andre. Sikkert god trim, men verken praktisk eller særlig stilig.

 Helt ærlig, ingen av trommelene er særlig velegnet til bord, men begge to er kjempefine til å ha blomsterpotter på og til å avgrense terassen og skape ulike nivå på plantene. Begge tromlene er spylt rene. Etterpå er de satt inn med  beis.

De gamle tønnene er litt i samme kategori som kabeltrommelene, og jeg synes de passer perfekt sammen. Plantene trives og godt i de gamle eiketønnene. Disse tønnene lier jeg veldig godt.

De svarte krukkene på den største kabeltrommelen ble kjøpt da den store terassen var ferdig. De ble kjøpt fordi de var pene, og det er de fremdeles, pene, ja, men ikke veldig praktiske .  Jorden oppi krukkene blir veldig varm, så plantene trenger masse vann for å trives der.

 

Ha en fin veld! Livet på Norges beste vestkant er på Facebook, følg meg gjerne der!

 

14 kommentarer

Siste innlegg