God morgen, nå blomstrer plommetreet!

 

 


 

God fredag morgen! Egentlig er jeg ikke noe utpreget morgen- menneske, men morgener kan absolutt være fine. For A-mennesker har vel morgenstunden samme kvalitet som de sene nattetimer for B-mennesker. Før jeg fant min plass i køen med kurs for jobb, var jeg ute i hagen for “avtissing” av hund. Når været er fint, har dyret god tid til å gå rundt og snuse. Jeg knipset noen bilder. Plommetreet blomstrer så fint. Dette plommetreet var nærmest en liten grein som stod igjen etter stort salg hos Folkvord Planter for noen år siden. I fjor bar det for første gang plommer.

 

 

 Kaprifolen kjøpte jeg for mange år siden, gjennom en katalog. Pakken som kom var merket: “Levende planter”, men det som kom fram, var ikke mye levende. Pakken var feilsendt og hadde hatt seg en tur nordover i landet. Kaprifolen ble tatt vare på etter beste evne. Den ble plantet i en stor potte,  og der levde den lykkelig i mange år.

 

 

Før vi lagde Hålå i hagen, vokste det en Klatreslirekne (Arkitektens trøst) på pergolaen der. Denne ble fjernet i forbindelse med  at  vi la tak over bygget,  og vi ønsket ikke å ha noe så stort der til å ta alt lys, så kaprifolen ble isteden flyttet dit

 

.  

 

Kaprifol har en deilig duft, og det  er herlig å ha duftende planter rundt uteplassen. Ha en herlig fredag!

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg