Lyst og landlig med innslag av New England-stil i stuen min på Norges beste vestkant

God morgen, eller kanskje litt for seint å ønske en god morgen nå? Uansett sola skinner og himmelen er blå, en perfekt dag for å holde på ute. Sommerblomster skal plantes, og så skal det lukes litt. Men ennå er jeg inne, alltid litt å gripe fatt i der og sånn en deilig ubrukt lørdagsmorgen.


 

Hverdagsliv på høye hæler eller hverdagsglam, det er nok meg det! Når det kommer til innredning, gjelder det samme. Slik er det jo gjerne.

Det er mye som er fint, et superminimalistisk hjem eller et hjem møblert med stilmøbler og persiske tepper. (Våre persiske tepper havnet til slutt på hytten, langt vekk fra katteklør) Men hos oss ble det den litt mer landlige, lyse stilen.

 Jeg har nevnt før at jeg er glad i å blande flere av de lyse og lette stilene. Viss jeg skal trekke fram en bestemt stil som jeg er spesielt glad i, må det bli New England. Denne stilen, synes jeg kler huset vårt.  I tillegg er dette en avslappet stil, med møbler og gjenstander som tåler bruk.  Malte møbler som kan vaskes over med klut og loose cover på møblene, slik at de og kan vaskes gjør at man kan leve det gode liv.

 I tillegg kan det være en rimelig stil dersom man ikke trenger å ha Lexington over alt. Jeg innrømmer glatt at jeg er svak for det meste som kommer fra denne interiørprodusenten, men heldigvis er det mange alternativ som kan være fine.

Jeg er ikke glad i pene utstillingshjem. De får tankene hen på gamle, kalde bestestuer som stod på stas.  Jeg sier jatakk til antikviteter, men de skal kunne brukes. bør Min gamle biedermeier sofa er veldig god å ligge på. Kanskje ikke veldig velegnet for de største mannfolkene, men for meg og kattene er den helt perfekt.

Mitt alternativ til det kjempedyre Ralph Laurent sengeteppet jeg falt for i København i høst. Disse er kjøpt her hjemme for en langt hyggeligere pris. Tidligere har jeg hatt hvite vatt-tepper i Ektorpene mine for å slippe å vaske putene for ofte. Med disse blå, ble uttrykketi stuen et helt annet.

Da ønsker jeg alle en super lørdag!

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

 

15 kommentarer

Siste innlegg