Spisestuen på Norges beste vestkant

Om sommeren foregår jo de fleste måltider med slekt og venner utendørs når været tillater det. Når værgudene ikke er på vår side, samles vi i spisestuen. Det er kanskje litt “avlegs” i våre dager med egen spisestue, men det er faktisk et praktisk rom. Her gjorde barna lekser da de var yngre. Det var et fredelig rom uten det bråk og mas som ofte blir på et kjøkken der det skal lages middag og folk går ut og inn.

Spisestuen var det første rommet som ble innredet i den lyse, lette stilen. Den ble ferdig våren etter at vi flyttet inn i huset. I utgangspunktet ble rommet innredet på lavbudsjett. Siden den gang er det kommet parkett på gulvet og veggene er kledd med smartpanel. Møblene er heller ikke de samme som de vi hadde der den gang for 20 år siden.   “Engelsk peis”  er også kommet siden. Men stilen er den samme.

Dette smykket av et trillebord er arvegods fra tante. Når vi bruker rommet til selskaper, er det koselig å tenne lys på bordet.

Skrivebord fra samme tante. Stolen som står her, skal trekkes om, men det kom plutselig så mye fint vær at prosjektet ble lagt litt “på vent”.

Jeg spiller ingen instrumenter. Min mann spiller flere. Barna har spilt og spiller i perioder, så pianoet har sin plass i spisestuen. Lysestakene kjøpte jeg på finn.no og fikk sendt i posten.

Dette er den første lysekronen jeg kjøpte, for 21 år siden. Jeg kjøpte den faktisk omtrent samtidig som vi skrev under på huspapirene. Da spisestuen var ferdig, ble den hengt opp.

Siden er det kommet flere lysekroner, både her og på hytten. Jeg skal behørig presentere lysekronene i et senere blogginnlegg.

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

 

13 kommentarer

Siste innlegg