Bad, del 1

Dagen starter og slutter på badet, så derfor har jeg knipset noen bilder på badene i huset. Badene våre er innredet i samme stil som resten av huset, og det er brukt en blanding av ferdigkjøpte løsninger og fantasi. Dyrt og billig er mixet av hjertens lyst.

Min dag starter og slutter på badet i andre etasje, derfor er det dette badet jeg prensenterer i dag.

Badet ble faktisk innredet i 1995, men jeg er veldig fornøyd med det den dag i dag. Det har man igjen for å gå for en klassisk stil og for å legge litt penger i det som skal vare en stund, slik som sanitærporselen og fliser.

Vask og toalett falt jeg for på et tidlig tidspunkt i planleggingsfasen, så de ble rett og slett innkjøpt først. Begge deler er import fra England. Blandebatteriet som ble kjøpt samtidig, varte det ikke lenge. Mulig det ikke var egnet for norske forhold? Det ble derfor byttet ut i en billigvariant i samme stil.

Vi ønsket oss et stort badekar, og valget falt på dette hjørnebadekaret, en helt grei standardvariant til en ok pris. Blandebatteriet er i samme stil som på vasken.

Over badekaret er det enkle hyller til å sette  pynteting eller det man ønsker å ha tilgjengelig når man tar et bad.

Innredningen er en standardinnredning kjøpt gjennom avisen da badet ble bygget. Skap i samme serie henger over toalettet. Vitrineskapet er kjøpt nylig. Det var furu og ble malt her:

Tidligere stod det en kjøpmannsdisk der skapet nå står. Dette skapet var faktisk det aller første jeg skrev om i bloggen min.

-Og her har en ekte “kameralus” (Kamerapus?) rigget seg til!

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
X-NONE
X-NONE

MicrosoftInternetExplorer4

 

 

7 kommentarer

Siste innlegg