Blomster i krukker og kasser

Nå blomstrer det i verandakasser, i krukker og i kar. Om våren gleder jeg meg alltid til å plante i verandakassene. Jeg synes det hvite huset vårt kler ekstra godt å være “pyntet” med blomster i vakre farger.

Tidlig på sesongen er det stemorsblomster jeg planter. De tåler at det fremdeles er fare for nattefrost. Jeg pleier å plante stemor ved inngangsdøren. Senere kan det hende jeg flytter litt rundt på disse blomstene, så man får litt variasjon. Da er det greit at blomstene står i krukker.

Jeg venter med å plante i verandakassene til faren for nattefrost er over. Da har man bedre utvalg i planter. Denne verandakassen henger på rekkverket ned til kjelleren. Her pleier vi alltid å ha lobelia og hengepelargonia.

 
 Denne verandakassen er forran det store karnappet i stuen. I år er det surfina i denne kassen. Jeg liker godt surfina. Både har de flotte farger og så tåler de en støyt. Dessuten står de fine til langt ut på høsten

Hortensia i alle varianter er vakkert. Disse står på terassen i en veldig koselig korg.

Lilla surfina på terasseveggen.

Ha en fortsatt flott dag, alle!

Livet på Norges beste vestkant

14 kommentarer

Siste innlegg