Pinnsvin i hagen

På sene sommerkvelder når vi sitter i hagen, er det ikke uvanlig at ett eller flere pinnsvin dukker fram fra buskene mot stakittgjerdet.

  

Ofte er det Stella som gjør oss oppmerksom på at det er pinnsvin i nærheten. Hun er veldig opptatt av de stikkende nøstene, og har veldig lyst å snuse litt eller skremme dem, bare litte granne. Jeg tror det har vært pinnsvin i hagen alle de årene vi har bodd i huset. Det er som regel en liten familie med to-tre barn som er der. Om det er samme familie eller slekt som har vært der alle årene er vel lite trolig, men kanskje de som er der nå er etterkommere av de første pinnsvinene i hagen vår? I følge oppslagsverk, blir pinnsvin 8-10 år gamle.

Uansett, pinnsvinsfaren, som er størst heter Olsen. Det har han hett siden guttene mine gav han det navnet da de var små. Om det er Olsen I, II eller II som opererer i hagen nattestid nå for tiden vet jeg ikke, men det er koselige dyr å ha i hagen.(Det siste bildet er lånt)

 

Ha en flott kveld videre!

 

Livet på Norges beste vestkant

4 kommentarer
    1. Fine da. Vi hadde også i hagen før. Men nå er det mange år siden jeg har sett de.
      Men kan jo være at jeg har blitt mindre observang..hehe…

    2. Elsker pinnsvin!
      Eg har hørt at pinnsvin går tilbake der dei sjølv var født for å få ungene sine..? Kan vere heilt feil det, men trur eg har hørt det ein plass! : )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg