17.mai

Hurra for 17.mai og for 200 årsjubileet! Håper alle har en strålende feiring.

I dag er en litt spesiell 17.mai for oss, så når dette leses, sitter vi på flyet med kurs for Shanghai. Min søster og svoger bor der for tiden, og vi har lenge hatt planer om å besøke dem. Til vanlig er det Rogalandsbunad som gjelder på en dag som denne. Dette er faktisk bare tredje 17.mai jeg ikke har bunaden min på, siden jeg fikk den til konfirmasjonen. En 17.mai var jeg russ i russeantrekk, en annen 17.mai var jeg gravid, og i år er jeg altså på flyet. På 17.mai minnes man mange tidligere 17.maifeiringer, som barn, i 17.mai-tog, lekene på skolen. 17.mai da barna var små, med 17.maiblåser, som helst måtte tas i bruk dagen før.

 

Det er en tid for alt! Ha en riktig flott 17.mai!

 

Livet på Norges beste vestkant

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg