Drømmen om et par amerikanske dekkstoler

 

Jeg synes de amerikanske dekkstolene er så nydelige. De er så solide og stødige, med et sus av romantikk fra forgangne tider. I mange år har jeg drømt om et par slike ved dammen.

I fjor kom jeg i kontakt med et firma som laget slike på bestilling. De var ikke så dyre som slike stoler pleier å være. (Men dyre nok.) Da bestilte jeg like godt to til den andre siden av huset og. To var med “pall”, to uten. Firmaet hadde mange bestillinger, så det var bare å smøre seg med tålmodighet.  Mange ting førte til at stolene aldri ble levert. Firmaet beklaget, og det var blitt oktober. Derfor prøver jeg igjen i år.

 

Tenk å sitte i en slik stol å se drømme og se ut over dammen! Men slike stoler pleier å koste flesk!

-Og her er det at IKEA kommer inn i bilde! Hva finner man ikke på IKEA?

Nei, de har ikke de originale Adirondack-stolene, men de har noen som “likner bittelitt” på tilbud.

Kanskje man skulle gå for to av disse på framsiden av huset, og vente litt til på “drømmestolene” som en gang skal stå ved dammen? Egentlig var jo disse og veldig fine? -Og i så fall, burde de males, beises eller være som de er? Kanskje beises i samme farge som bordet vårt fra Tob.Design? For ordens skyld, alle bildene er lånt i dag, siden jeg ikke har slike stoler selv ennå.

Ha en flott dag!

Livet på Norges beste vestkant

__

12 kommentarer

Siste innlegg