Fra drøm til virkelighet, dekkstoler ved dammen på Norges beste vestkant

 

I går skrev jeg om min drøm om amerikanske dekkstoler. Her

I blant er veien fra drøm til virkelighet eller fra tanke til handling meget kort. Jeg fant ut at IKEA hadde tilbud på noen som liknet det jeg drømte om. Et søk på IKEA’s lagerbeholdning i går kveld, viste at det var hele fire stoler igjen på IKEA Forus, og tilbudet varte så langt lageret rakk. Her var det bare å satse på å være på pletten når IKEA åpnet dørene i dag. Slik ble det, og stolene ble stablet i varebilen. Noe passende bord var der ikke, så neste stopp ble Coop bygg på Klepp for å finne passende materiale til bord.

Der er det handlet mye gjenneom tidene. Og min mann fant den geniale ideen å kjøpe en trehelle. Den var perfekt som bordplate. “Bordplaten” kostet hele 69 kr, så det ble prisen på bordet (Og en halvtime med drill og sag)

Her er første IKEA pakken åpnet, og snart blir det stoler. Stolene er beiset eller lassert i en gråfarge som passer veldig bra her. De skal få et nytt strøk siden, men det haster ikke.

-Og slik ble resultatet. Hagehellen er blitt omskapt til bord.  (Tob.Design) På sikt får vi gå for noen andre puter, siden disse hører til i benkene i paviljongen. (Sees bak i bildet)

Bordet skal beises i samme farge som hagegruppen (Tob.Design) i paviljongen, men det er nok lurt å la den tørke litt først.

Ha en fortsatt flott lørdag!

Livet på Norges beste vestkant

 

9 kommentarer

Siste innlegg