Gamle Hollandske krukker er nydelige

Jeg synes gamle hollandske krukker er så pene, og kunne godt tenke meg mange av dem. De passer så godt her! Som jeg har sagt før, så går det en blå trå gjennom huset.

Jeg og min svigerinne fikk for flere år siden hver vår blå hollandsk krukke. Dermed var jeg solgt. Jeg har kjøpt ett par selv og, og kunne godt tenkt meg flere. Særlig synes jeg det er pent med hortensia og andre gmmeldagse planter i disse krukkene. Hos oss bor det likevel et digert beist av en kaktus i en av krukkene. Her vises bare det nederste på kaktusen, men den er kjempestor, og har stått der siden en av barna fikk den av bestemor for mange år siden.

 Her vises “Kaktusbeistet” i sin fulle høyde. Ingen smågutt med andre ord.

Denne krukken med lokk, er veldig søt synes jeg. Den står på kjøkkenet mitt og har vært brukt til forskjellige ting.

En gang i verden hadde vi stue i denne fargen. Det var på slutten av 80-tallet, og det var høyeste mote. Vi hadde det vel et års tid.


Hollandske krukker finnes i veldig mange forskjellige mønstre.

Her har jeg lånt et par bilder til inspirasjon, men jeg kunne godt tenkt meg at de var mine!

Jeg synes disse krukkene passer veldig godt ute også.

Ha en flott dag videre!

6 kommentarer

Siste innlegg