En gammel kopp ….

I spisestuen står et gammelt skrivebord som jeg har vært så heldig å arve fra min tante. Hun igjen hadde arvet det. Da tanten min flyttet fra stor villa og skipshus til leilighet, var det ikke alle møbler som fikk bli med på flyttelasset. Noe fikk vi arve. Dette skrivebordet er et klenodium.

En av de tingene skrivebordet til, er en samling gamle kopper, en av hver sort. Noen av koppene har tilhørt mennesker av den eldre generasjonen som betydde noe for meg.

Farmor og grandtantene er borte, men koppene deres minner om dem.


 

Rosekoppene er veldig koselige, synes jeg.

Dette var grandtante Inger sin kopp. Jeg og søsteren min tilbrakte mange fine sommere der som barn.

Denne gamle koppen synes jeg er virkelig vakker, og så er den like fint dekorert inni som utenpå.

Egentlig er det jo en luksus å drikke kaffe av en fin gammel kopp.

Det er kanskje en luksus man skulle unne seg i blant?

Ha en fin kveld!

Livet på Norges beste vestkant

__

10 kommentarer

Siste innlegg