En gammel telefon, og en som bare ser gammel ut

Jeg knipser et bilde eller fem med iphonen, og publiserer på bloggen, påfacebook eller sender det på mms. Min første mobil kunne ikke no sånt. De kunne man ringe med på en godværsdag. Min mann og jeg hadde en Nokia 1610 sammen. Sammenliknet med dagens telefoner var det en diger koloss, men likevel mye mindre enn den min svoger skaffet noen år før. Det er rart å tenke på hvor fort denne utviklingen har gått! I dag har man telefonen med seg oer alt og går til sengs med den på nattbordet.

Tenk, slik så telefonene ut en gang i tiden! Da jeg var barn, hadde bestemor fremdeles slik telefon. Jeg mente den var fryktelig gammeldags. Vår telefon var grå og moderne. Dene telefonen har aldri vært i bruk her i huset. Den har bare stått til pynt. Den gang jeg kjøpte den på Free Tex, kunne man nok skiftet kontakt og brukt den. Det ble bare aldri gjort. På den tiden hadde man telefoner i alle rom med ledninger skjult bak listene. Siden kom de trådløse telefonene, de som alltid var utladet når man trengte dem.

Da jeg fikk skrivebordet fra tante, var min første tanke at her måtte det en gammeldags telefon til. Telefonen, som ble kjøpt, virket helt fint, og var i bruk så lenge vi hadde fasttelefon. Den passet godt inn i den litt nostalgiske stilen i spisestuen, og var grei å ha når de trådløse telefonene sviktet. I dag står den bare til pynt.

Vi er alltid online og tilgjengelige, vi følger med i tiden, og mobilen er blitt vår gode venn! Ha en fin kveld!

Livet på Norges beste vestkant

__

4 kommentarer
    1. Så koselige telefoner. Da jeg var lita måtte vi over til tante og onkel på andre sida av veien ,for å låne tlf om vi skulle ringe besteforeldre e.l…var fint det også…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg