Sommerblomster, hagesykkel, og kanskje en blomsterkrans….

Da var hagesykkelen ferdig. Må si meg ganske fornøyd! Føler den sprer sommer! Her mangler bare en syklist med blomsterkrans i det flagrende håret, sommerkjole og sandaler! Som barn elsket jeg å flette kranser. På hytten i Ryfylke var det rikelig tilgang på markblomster. Jeg tror nok at jeg kan kunsten ennå, men det som er så trist med slike kranser, er at de varer så kort tid. Da blir kunsten å nyte synet av dem før de visner.

Jeg må innrømme jeg hadde lyst å plante i går, men fornuften seiret. Kurven til bagasjebrettet ble innkjøpt og sprayet i går, og den trengte å tørke.  I morges stod den der å ventet på meg, turkis og fin! Har virkelig fått dilla på den fargen i år.

 Hadde egentlig sett for meg en større kurv, men ser at det ble stort nok. Kurven er festet med strips, så den skal tåle at det blåser litt. Kanskje bør den festes i veggen og, men jeg venter litt, for veggen skal males i løpet av sommeren. Dessuten skal jernbanesvillene, som man kan skimte ved siden av sykkelen vekk. Når de er fjernet, kan det hende sykkelen får sin endelige plassering et annet sted litt lenger borte.

Det er forrestem margeritter som er i kurvene. Jeg har margeritter, både de spanske og de hvite andre steder i hagen. Disse har jeg ikke hatt før, men jeg falt for de herlige sommerlige fargene.

Værgudene er visst ikke helt enige med meterologene, så solen, som var meldt lar vente på seg. Men det er nok av andre ting å gjøre både inne og ute, så egentlig kan solen bare vente til senere på dagen. Da har jeg nok tid til å nyte den sammen med min svigerinne, som er ventet på besøk. Svigerinnen min bor i Skien, men har studert to år i Stavanger for å bli kreftsykepleier. Nå er eksamen bestått. I de to årene har hun vært her som flittig student og i travle praksisperioder. Men vi har funnet tid for kos og. Jeg er kjempestolt av henne! Denne gang blir det bare kos, og jeg gleder meg!

Da ønsker jeg alle en fantastisk flott lørdag!

Livet på Norges beste vestkant

__

12 kommentarer

Siste innlegg