Tablebooks til å drømme seg vekk i

For et nydelig vær vi har for tiden. En gang i verden var denne tiden forbundet med eksamenslesing,og alt annet enn pugging gav vond samvittighet. Det er jo realiteten for mange i disse tider i dag og, trenger ikke gå lenger enn til et par av egne unge og lovende for å huske den følelsen. Jeg tror sommeren var like fin som i år da jeg gikk siste år på grunnskolen og kom opp i matte. Den gang var det om å gjøre å være brun, helst knallbrun, så matteboka ble med på stranden. I blant er lykken bedre enn forstanden, og eksamen gikk bra, den. Noe jeg og husker veldig godt er den første sommeren jeg ikke skulle lese til eksamen.Det var og en veldig fin og varm sommer.Ellers har dagen vært tilbrakt på jobb og kvelden i hagen. Alltid noe å pusle med når det er varmt og deilig ute. 

Siden jeg har en datter som har ekstrajobb i bokhandel, får jeg mange tips til vakre bøker. I blant blir fristelsen for stor når det gjelder vakre “tablebooks”. Og siden jeg er kommet inn fra hagen for i dag, drømmer jeg meg vekk i andres vidunderlige hager.

 En herlig bok til å bli inspirert av!

 For noen dager siden trakk jeg om en stol, så en til, i voksduk. Her. Pus var meget fornærmet. Det var disse stolene hun likte å ligge på. 

Nå har hun funnet seg i at de er trekt om og innsett at de er akkurat like gode å ligge på som før. Katter er ikke akkurat verdens mest fleksible skapninger, nei.

 
 Ha en flott kveld!

Livet på Norges beste vestkant

 

6 kommentarer

Siste innlegg