Snart fredagskveld og langhelg

Så var det snart fredagskveld med blomster på bordet etter en lang arbeidsdag og en lang arbeidsuke. Deiligste kvelden i helgen. – Og nå er det jo også langhelg. Jeg planleger riktignok en runde med støvsugeren før helgefølelsen får slippe helt til.

De unge og lovende er ferdig med sine eksamener og klar for sommer (jobb) Selv får jeg holde koken noen uker til. I morgen kommer mannen hjem fra offshore. Jeg har bestilt fint vær, så vi kan nyte langhelgen utendørs. Det er herlig når sommeren liksom har slått seg ned her.

Jeg har alltid mange planer for helgen, og det er slett ikke alltid man rekker alt man ser for seg en slik fredags ettermiddag, men det er bedre med for mange planer enn ingen planer, så gjør det jo ingenting om man ikke får satt alt ut i livet.

Dagen startet med en bil som plutselig begynte å lyse med et iltert rødt lys på dash-bordet. Min første tanke var å kjøre videre og late som jeg ikke hade sett det. Men det er jo en grunn til at røde lys kommer på, så i steden la jeg veien om bilverkstedet. Der var de hyggelige som få. Kjørte bilen inn i verkstedhallen, og meg hjem så jeg fikk byttet bil. Egentlig kunne jeg fått leiebil der og da viss jeg ville. Supert å ha så greie folk på verkstedet. (Nei, jeg er ikke sponset av bmw, viss noen skulle tro det)

I kveld tror jeg det blir strikketøy og TV. Kan ikke huske sist jeg så noe på TV. Det tror jeg må være før vi dro til KIna. Nå som jeg har hatt hyggelig besøk av min svigerinne, har det vært mye koseligere å sitte ute og nyte de herlige lange sommerkveldene i steden. Da må alle ha en fantastisk kveld, så kaster fruen seg over støvsugeren og kommer i mål med hybelkaniner og kattehår og sånt, slik at vi er klare til helg her på Norges beste vestkant!

Livet på Norges beste vestkant

8 kommentarer

Siste innlegg