Uterom

Hei! Disse bildene fra mitt uterom brukte jeg i juni-utfordringen,  til nib.  Jeg har lagt til noen bilder etter hvert som sommeren skrider fram!

 

 

 

 

 

 

Om sommeren blir plutselig huset mye større, for da “flytter vi ut”. Hagen vår har blitt til gjennom mange år, og har forvandlet seg fra en hage med huskestativ, sandkasse og trampoline til hagen slik den er i dag. Når jeg tenker på uterom, tenker jeg på hele hagen. Vi bruker jo hele hagen som en ekstra stue, vi bare flytter under tak viss det regner. Her presenterer jeg et lite utvalg fra vårt uterom.

En deilig sommerdag, er nok yndlingsplassen her ved dammen.

Vi sitter her ofte en varm sommerkveld også.

Her kan man sitte å se på fisk som vaker,

eller på villahønsene våre.

Her i “Villa Hanegal” bor hønsefamilien. Det siste prosjektet her er gang fra terassen og bort til hønsehuset av jernbanesviller. Les mer her eller her. 

Når det regner, eller på kvelden, trkker vi inn i Hålå.

Her er det terassevarme, pledd og peis, så man holder varmen ut i de små timer.

Gjenbruk av gamle potetkasser, nå som hylle.

Det er veldig koselig med varmen fra peisen.

Om kvelden tenner vi masse lys her ute.

I steden for elektrisk lys i taket, ville vi ha levende lys.

Herfra sees også paviljongen med langbordet fra Tob Design

Det er og en terasse oppe ved terassedøren. Der er det en del gamle møbler som har fått seg en omgang med turkis.

Her er det og anledning til å ta en dukkert.

 

På hovedsiden av huset er det også en koselig benk for morgenkaffien.

 

Her sitter man i ly bak en diger rhododendron.

 Frokost-terasse ved hoveddøren

Hagesykkel

-Og hagetrillebår

Med dette ønsker jeg alle en fortsatt flott sommer!

 

Livet på Norges beste vestkant

#uterom, #uteliv, #sommer, #detgodeliv, #utfordringen, #hage, #lykke

6 kommentarer

Siste innlegg