Norges beste vestkant

Jeg har fått noen spørsmål om hvorfor jeg har kalt bloggen min for Livet på Norges beste vestkant. Jeg har og fått en del negative kommentarer på navnet. Det er liksom opplest og vedtatt at “Vestkanten” er Oslo vest og der lever de sånn og slik. Det er mange som har fordommer ot både det ene og det andre. Med mors slekt fra Oslo, har jeg opplevd barndommens somre i Oslo, både i byen og på såkalte “Vestkant”, noe som ikke har noe med bloggen min å gjøre. Hadde jeg bodd på “Beste vestkant”, ville jeg naturligvis kalt bloggen min noe annet!

Med Norgeskartet framfor seg, skulle det være lett å finne vest i landet. Naturligvis synest vi som lever her at det er en bra plass, faktisk best. I mange år har jeg postet bilder på facebook med Norges beste vestkant, men navnet har jeg lånt fra en kaptein som ønsket “Velkommen til Noges beste vestkant” under innflyvningen til Stavanger lufthavn, Sola for mange år siden. Med navnet ønsker jeg å fortelle hvor jeg befinner meg geografisk, og at jeg faktisk trives utmerket her jeg bor!.


Stavanger og området rundt er et flott sted å bo. Vi bor landlig, men likevel sentralt. Bildet under av rosene, skulle vise tydelig hvor “urbant” og “sivilisert” her er.


Med dette ønsker jeg alle en flott søndag fra Norges beste vestkant!

 Livet på Norges beste vestkant

8 kommentarer

Siste innlegg