Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at det var livet!

Så er det igjen blitt kveld. Dagen brakte med seg litt regn, men stort sett var også dette en dag for shorts og sandaler og for uteliv. Flere kyllinger ble født i går kveld. Det er da man ser hvor store “tenåringene” på 3 uker faktisk er blitt.

Det er viktig å prioritere å nyte slike deilige dager utendørs. Det er jo dette man ser fram til om vinteren når regn og hagl kommer sidelengs, slik at ingen paraply kan gi en ly for uværet. Det sies at vi nordmenn er så opptatt av interiøret vårt fordi vi blir tvunget til å holde oss innomhus mange måneder i året. Nå er det vel ikke riktig å si at vi er tvunget, men jeg skal ærlig innrø,,e at jeg trives mye bedre ute en sommerdag enn en novemberdag i regn og blåst.


Likevel mener jeg vår opplevelse av vær er ganske subjektiv. Da jeg jobbet i småskolen, var uteskole en ukentlig aktivitet. Om vinteren kunne man i blant våkne om morgenen å grue til en dag utendørs, men det ble som regel en riktig hyggelig dag når man bare passet på å kle seg skikkelig, og jeg har gode minner fra mange kjekke turer.

Jeg tror i det hele tatt at det er viktig å nyte dagen i dag, ta vare på øyeblikket. Det er ikke bare sommerdagen i juni som har kvalitet over seg. Det er mye sant i utsagnet: Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at det var livet!

Ha en fantastisk flott kveld og natt!

 Livet på Norges beste vestkant

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg