Det er sommer, det er sol, og det er fredag på Norges beste vestkant

Da er det fredag, og solen er tilbake på Norges beste vestkant. Av en eller annen grunn blir det meste kjekkere når solen skinner.  I mitt hode hører sommer og sandaler sammen, og jeg bruker sandaler eller åpne sko det meste av sommeren. I blant blir det nærmest på trass, som for å bevise at det er sommer.  I minnene fra barndommens somre er det alltid sandaler og brune bare ben.  Men egentlig sprang man vel mest barbeint. Jeg elsker fremdeles å gå barbeint, i nyslått gress eller på stranden.

Disse flotte blomstene er nok ikke fra min hage, men fra blomstermarkedet i Shanghai. Der var en overveldende blomsterprakt. Riktig noe å la seg inspirere av. I hagen synes jeg det er et mål at blomsterprakten varer hele sesongen, at man kan begynne med å glede seg over de første snøklokkene, og at blomstergleden varer helt frem til klematis og lyng når høsten for lengst har overtatt for sommer. 

Nå er det snart helg igjen. Egentlig var planen å dra på hytten og få på plass sprosser på vinduene. Nå blir det isteden hjemmehelg med hyggelig besøk. Så får det bli sprosser en annen helg. Sprossene står klare i buå, og springer nok ikke sin vei med det første.  Sommeren kan nytes i hagen.   

Som student bodde jeg, som de fleste andre, på hybel. Det var helt greit det meste av året, men når solen skinte i Bergen, og senere på Notodden, savnet jeg veldig å ha en plass å være i sommersolen.  Men egentlig ikke bare en plass å være, for jeg liker dårlig å sitte rett opp og ned i solsteiken. Man må ha noe å holde på med ute. Det er det heldigvis nok av anledninger til i en hage.  Vi har jo ikke så mye gress som skal klippes i hagen, men det er mange andre oppgaver å ryke seg ut på.  

 

Da ønsker jeg alle en flott fredag og en fantastisk helg!  

 

p>Livet på Norges beste vestkant

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg