Sommermorgen og drømmen om markjordbær

God morgen! Nå nærmer sommerferien seg med stormskritt for mitt vedkommende! – Og så det fantastiske været vi har hatt så lenge at vi nesten tror det skal være sånn for evig og alltid! Det er noe eget å stå opp til sommerfølelse, selv om man skal på jobb!

Morgenene er lyse og fine, ikke mørke og triste som om vinteren. – Og morgenen kommer jo etter en nesten like lys natt.

I helgen da vi var hos familie i Skien, ble noen stiklinger av markjordbær med oss hjem. Disse ble plantet ved dammen, og nå passer jeg på at de får nok vann. Håpet mitt er jo at de vil trives ved dammen, så kan vi jo leke at de har stått der “bestandig”

I minnene fra barndommens somre hører markjordbærene til, små, røde og søte. Hvem har ikke hatt sitt helt private jordbærsted? Mine jordbærsted var i Ryfylke, på hytten og hos de gamle tantene dit jeg og min søster reiste på ferie til helt alene. På Fiskå, hos tantene var det naturligvis alltid sommer og sol fra skyfri himmel. Mulig det er noe galt med hukommelsen min, men det er slik jeg husker det. Der var det ingen leggetider og få regler, bare to gamle tanter som elsket oss og lot oss leve vårt sommerliv med bading, isspising og altså våre helt egne jordbærsted. Der var også slike andre ting som hører sommerminnene  til, som brennesler og myggstikk, men det er jo og en del av sommeren. Eller hva med å gå barbeint i gresset?

Med disse betraktningene ønsker jeg alle en perfekt sommerdag og en fantastisk sommer!

Livet på Norges beste vestkant

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg