For en sommer vi har her for tiden, er som å være i “syden”!

God morgen! Termometeret på næringsbygget ett over for oss viser 32 grader! Det er ikke hverdagskost på denne kanten av verdenI gåtr var det nesten for varmt i hagen. Man skulle vært på stranden, men diverse andre gjøremål gjorde at det ikke ble anledning till det. Tok i steden den kjølige jobben med å høytrykksvaske samtlige terasser i dag. Det trengtest!

Hortensiaen har overvintret i denne potten, og kommer nå med vakre hvite blomster!

Inne går varmepumpen for fult som aircondition med min velsignelse (Og det er ikke ofte, da jeg er ganske så frysen av meg) Bordviften har gjort det litt svalere på soverommet i natt, Vi har soverom på kvisten og solen står rett på de to vinduene på soverommet til langt på kveld.

Man lærte som barn at det ikke var lov å klage over sol og varme når man bodde i Norge, og jeg klager absolut ikke. Tenk at vi skulle få slik en sommer i år! Uansett hvordan resten av sommeren blir, er det ingen som kan si annet enn at sommeren 2014 har vært en fin sommer. Epletreet vårt har eplekart i mengder! -Og dette er herlige epler! Gleder meg!

I dag blir det noen turer på flyplasen, og så får jeg weekendbesøk av min svigerinne og niese.Ellers kjenner jeg at jeg har blitt voksen når minstebarnet låner bil og hytte.  Hvor ble det av årene da de var små? Det hres ut som en klisje, men følese som det var i går. 

Ha en nydelig sommerdag! Sommerklemmer!

Livet på Norges beste vestkant

 

 

2 kommentarer
    1. Savner virkelig å ha epletrær i hagen, men nå fortiden har jeg ikke hage en gang. Men en dag vil jeg ha en stor hage som er full av frukt, grønnsaker og bær.
      Er godt med varme, men blir desverre litt for varmt for meg. Men igjen, tar helder for mye varme en for mye kulde…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg