Nyt sommer-dagen, fordi du fortjener det!

Heisann! Håper hver og en nyter sommerdagen! På Norges beste vestkant vannes det fra oven i dag, så slipper jeg! Ikke noe koselig vær ute heller, selv om gradestokken faktisk viser 20 grader.  Etter å ha “bodd ute” i uker og måneder, var det plutselig tid for litt inneliv. Men det gjelder å holde på sommerfølelsen, så ikke noe langbukser og denslags om det regner litt!

En annen fordel med regnet er rent og nyvasket kjøkken! Når kjøkkenet bare er et sted man går innom for å ta med seg tallerkener, bestikk og mat utendørs, er det ikke der man prioriterer å bruke skurefillen!

 Egentlig er det herlig med “hjemmeferie”. Vi har jo vært en uke i Kina og en i Tyrkia, og skal ha litt mer ferie  når mannen er tilbake fra jobb offshore, men det er deilig med noen dager som man “eier” og der man kan legge opp dagen akkurat som det passer en. Da jeg var barn, bodde vi på gård. Sommeren var en travel tid, med mye som skulle gjøres.  Jeg trodde “alle andre” reiste på ferie. -Og det var snakk om skikkelig “eksotiske greier”, som telttur til sørlandet og ferie i Danmark! Vi reiste jo også på ferie, til familie i Ryfylke og Oslo. Tanten min i Oslo tok oss med til både Sverige og Danmark, så vi skulle ha vært i “utlandet”. Utlandet var stort, senere var det “syden” som var stort. Som voksen har jeg reist mye, og jeg synes det er spennende å oppleve nye land og kulturer. Likevel står minnene om somrene på gården med kusinebesøk fra Oslo, arbeidsfolk i siloen og langbord med ekstra klaffer i til middag i et eget lys!

Her kommer voksne barn innom, på vei fra noe, til noe, parkerer kofferten i gangen, låner bil eller skal hentes eller bringes på flyplassen. Feriegjester (nettopp som i gode gamle dager) har vi jo og hatt. Stella liker å ha kontrollen på folket i huset, men hun synes det er litt vanskelig for tiden, siden folketallet i heimen har variert fra 1 til 6-8 stk.

Det er tid for nytt strikketøy. Den rosa sommergenseren ble omsider ferdig. (Jeg skal vise den skikkelig på bloggen en annen gang, men man får da et visst inntrykk på dette bildet)

 Denne gangen strikker jeg  ikke til meg selv, men til en niese. Det har blitt mye turkis i sommer, og det er jo en skikkelig gladfarge, da! Mulig jeg strikker en i samme farge til meg selv når denne er ferdig! Ellers dumpet det lesestoff ned i postkassen akkurat på en regnværsdag. (Ser forresten at det ikke har blitt rare greiene ut av regnet, og at solen er på vei igjennom. Det blir nok atter sol og sommer)

Egentlig har man jo dårlig samvittighet for å gjøre “ingenting”, og hverdagene er jo så travle, at det er ikke ofte man gjør “ingenting”. Det problemet har ikke dyrene.

Slappe av litt? Ja selvfølgelig, det har vi jo fortjent.  

Husk jeg er vakthund 24/7 og det er slitsomt kan du tro!

 

Ha en super sommerdag ute eller inne, da! Vi blogges!

Livet på Norges beste vestkant

 

#home,  #boligblogg, #inneliv, #strikketøy, #turkis, #hverdagslykke, “hjemmeferie

 

10 kommentarer

Siste innlegg