Hvorfor bor det ingen i fuglehusene, tro? Sommer og dyreliv på godt og vondt.

Heisann! Håper dere har flotte sommerdager enten det er ferie eller ikke. Selv nyter jeg fremdeles min “hjemmeferie”.  I dag, som jeg hadde tusen uteplaner, ble jeg vekket av regnet, men nå skinner igjen solen denne nydelige sommeren 2014. Men jeg tror ikke det blir solbær-plukking i dag. Derimot blir det helt sikkert litt å ryke seg ut på i hagen! Jeg er priviligert som har en hage å “rote i”.  Hagen vår er faktisk ikke så stor, en vanlig villahage fra 8-tallet, 870 kvadrat for å være helt nøyaktig. I blant tenker jeg at hver millimeter er “oppbrukt”, men det er jo ikke det. Det gjelder bare å tenke litt kreativt.  -Og noe av det som ble plantet og var lite en gang i historien, vokser seg for stort og må beskjæres eller fjernes. Slik er det nå engang.

I går fikk jeg spørsmål om det noensinne hadde vært fugl i fuglehuset mitt. Svaret må bli et bestemt “nei”, selvsagt har her aldri vært fugl i fuglehusene! Hvilken fugl ville velge seg hagen til to skumle skogkatter ? Jada, kattene har bjelle, men man kan jo aldri være trygg….et er jo litt dumt, da, for det er koselig med småfugler, men jeg ville nok holdt avstand selv om jeg var fugl. (Og i parantes bemerket, man får småvilt på trappen både titt og ofte som katteeier, bjelle til tross) Uskyldig ser man ut, men den

silkemyke pelsen bedrar. Dette er en jeger!

DJeg får nøye meg med hønene. Men fuglehus, det har jeg, faktisk to.

“Bella Hotel” er laget av datteren min på skolen som meget ung. Det har hengt på garasjeveggen en årrekke, og jeg synes det paser så godt der med sin herlige knallblå farge. Nå har det fått selskap av en hagesykkel i knall turkis.

På den andre siden av huset, like ved HÅLÅ, er det et annet fuglehus.

Jeg synes dette huset er nydelig i all sin rustikke sjarm. Men det har aldri vært noen levende fugl i nærheten av det.

Jeg fikk et ekte, forlatt fuglerede av min mor, som hadde funnet det. Har man rede, trenger man fugl. Som mamma til fire, “trengte” jeg fire fugler.  Nå sitter de på “hyllen” like ved fuglehuset i HÅLÅ.

Da må dere ha en nydelig dag! Vi blogges!

Livet på Norges beste vestkant

 

#hage. #garden. #home, #boligblogg, #cat, #birds, #summer, sommer,

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg