DIY, “kan selv”, og nok en deilig dag utendørs

Hei, alle der ute! Håper dere har hatt en like herlig dag som meg i dag! For meg som er et “ute-menneske” og et “sommermenneske”, har dagen vært perfekt. Egentlig begynte vel planene for dagen i går kveld, da jeg tilfeldigvis “så noen fjøler” i garasjen . Vel, vestlandskledning, da. Det var overskuddslager etter BUÅ, som vi lagde i fjor. Ja, hva gjode vi før vi fikk BUÅ?  Jo, da samlet det seg opp så ymse i garasjen. Nå er det biler i garasjen, ja, og ett par “fjøler” var det der og. I en putekasse i HÅLÅ, ligger det diverse “andre fjøler” som mannen har saget opp til ved til utepeisen. Der trenger det jo ikke akkurat være bjørkeved, som på hytten. Vel, i putekassen fant jeg flere “fjøler”, så da var det bare til å gå i gang. De jeg fant i putekassen var ikke imprignert, så de måtte grunnes.

Tidligere i sommer kjøpte vi flere busker med Hortensia uten noen egentlig plan for hvor de skulle stå. De måtte jo i jorden, og plantet ble de. Men jeg har aldri vært helt fornøyd med plasseringen. De skal tross alt bli store busker en gang, håper jeg. Det skulle de ha gode muligheter for i den nye kassen.  – Og slik ble kassen min, en diger kasse. Hortensiaene er jo ikke så vakre nå som de er avblomstret, men de kommer igjen. Kassen er kledd med plast på innsiden, men har ikke bunn.

Men før man kom så langt, var det mange pakker med jord som måtte på plass. Og dermed har jeg innviet min rosa trillebår.

I dag har jeg dessuten vært flink å brukt hansker, hele dagen. Dermed ble jeg ikke så skitten på fingrene som jeg pleier når jeg holder på i hagen, men jeg skal love det var herlig med et bad da jeg omsider trakk i hus for i kveld. Da var det luket og vannet til den store gullmedalje her.

-Og omsider ble siste terrasse også beiset. Kassen “måtte” jo beises, så da var det bare å ta den siste terrassen i samme slengen. Eller siste og siste, vi skal lage en mini “terasse” melom dammen og hønsegården en eller  annen gang. Kanskje det blir den siste terrassen?

Ha en fortsatt fantastisk sommerkveld, og en riktig god helg!

Livet på Norges beste vestkant

 

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg