Nå ble jeg overrasket og glad!

God natt, folkens! Finnes det egentlig noe nydeligere  enn en riktig  flott julikveld? Mørket som etter hvert kommer sigende gir oss en unnskyldning til å tenne masse lys, og til å bli sittende ute alt for lenge, nok en gang! Men dersom man er like heldig som meg å har fri neste dag, så er det jo ikke så farlig om kveld går over i natt og i de små timer!

I kveld (natt) fikk jeg meg en koselig overraskelse da jeg endelig kom meg i hus, for sjekk denne koselige omtalen Lillja har skrevet om Livet på Norges beste vestkant:

http://lillja.blogg.no/1405978401_omtalevinneren.html?c=1405982393351

 

 “Vi tenner våre lykter når det mørkner”. Her er det såvidt begynt å mørkne, og lyset i zink-huset er tent. Minelutt de  zink-hus er forresten “sølvhus” for de har fått en runde med sølvspray, men de er fremdeles rå og tøffe, og jeg synes absolutt de passer best utendørs. Blant kabeltromler, jernbanesviller og sekkestrie er de i rette omgivelser.

 “Lysekronen” over bordet er og sprayet med sølv. Den var svart en gang på 90-tallet. Etter år ute, rustet den. Jeg syntest den var sjarmerende som rusten, men enda finere med et tynt lag med sølvspray, mn rusten skinner igjennom det tynne laget, noe jeg synes er vakkert.

 Disse tre lyktene utgjør “taklampen” i HÅLÅ.  Klokka nærmer seg 2 på natta. Gradestokken viser 20 grader. Det er sommernatt!

 

 

 

 

Natta

, alle sammen!

 Livet på Norges beste vestkant

 #omtalevinner, #lillja, #sommer, #sommernatt, #lykter, #lys, #blogg, #boligblogg

 

 

 

7 kommentarer

Siste innlegg