Vann smaker jo ekstra godt når det serveres av en fin flaske!

God morgen! Håper dere nyter dagen! Det ser ut til å bli en varm og fin sommerdag dag i dag og!

Vi har vel alle hørt formaningen om å drikke nok vann? Vann og solkrem var også det jeg minnet min sønn om i morges da de dro avgårde med kurs for Preikestolen i finværet. Men nå i varmen er det faktisk ikke mye som smaker bedre enn nettopp vann, som sprudlevann (sodastream) eller rent vann med en sitronskive og noen isterninger i, sunt og godt!

Men det er jo kjekt at flaskene eller muggene som vannet serveres fra og ser fine ut! Som vannkarafler synes jeg mine gamle “melkeflasker”  er helt supre. De er dekorative på en nostalgisk og herlig måte. “Melkeflaskene” kommer fra ulike steder og er samlet over tid.Den største flasken rommer faktisk en hel liter, men det er ikke en melkeflaske, på den har det vært vin! Jeg vet ikke hva slags vin, for jeg har kjøpt flasken i en bruktbutikk.

De fine nuperellebrikkene fikk vi til bryllupet vårt for 27 år siden av en gammel nabokone. Å lage nupereller er en kunst det er få som kan i dag. Min bestemor behersket kunsten, o jeg husker hun prøvde å lære meg både å slå nupereller og å sy hardangersøm da jeg var liten. Men jeg må ha vært for liten til å forstå hvilken kulturskatt hun prøvde å videreføre til barnebarnet, for jeg gav opp da jeg ikke fikk det til.

Ha en flott dag!

Livet på Norges beste vestkant

 

#summer, #sun, #vann, #water  #waterbottle,  #melkeflaske, #karaffell, #tisterning, #interiørblogg, #nupereller,

 

13 kommentarer

Siste innlegg