Mot slutten på en flott sommerferie

Heisann! Så var den her, siste sommerferiedagen for i år. DEt har vært en kjempefin sommer, og som vanlig gikk den akkurat litt for fort! Temperaturen ute er flott, men renbygene avløser hverandre i dag, så den planlate malinen av det nye gjerdet får vente. I går fikk vi behandlet gjerdet med visir, så det kan stå slik det er. Men jeg synes nå stakitt helst skal være hvite!I

Ellers har vi hatt koselig overnattingsbesøk i helgen. Været har vært fint om dagen, så som vanlig på denne årstiden, har vi “bodd ute”. Det har vært fine dager med sol og sommer,  kvelder med grilling, peisbålbål, og “sommerdrinker”. – Og med en badetemperatur på 38 grader (I spaet) på Norges beste vestkant, ble det et kvelds bad i går. Etterpå ble vi sittende ute i den fine sommerkvelden. Finnes det noe koseligere enn å sitte ute med masse tente starinlys når kvelden går over i natt?  Da blir man jo som regel sittende “bare litt til”. Men om enn så lenge, er det sommerferie! -Og noen har sagt at man ikke skal sove bort sommernatten…

 Fredagskvelden var det voldsomt lyn og torden, men det var facinerende å sitte tørt  i “Hålå” og betrakte det hele på avstand. Men det er jo snakk om voldsomme krefter, og fælt å høre om mennesker som ble skadet av lynet ikke lant unna. Bildet under er hentet fra Dagbladet og viser den kraftige skypumpen over Orre. (Mitt barndomshjem helt til høyre på bildet)

- Fascinerende og skremmende

Ellers ble det en tur på Plantasjen i går, hvor de hadde halv pris på rhododendron. Nå står 8 små rosa rhododendron (Germania) å venter på at hagen bak garasjen skal bli klar, slik at de kan slå rot der. Bildet under er lånt, men jeg håper på samme blomsterprakt bak garasjen om noen år! Nå som vi har fått opp gjerde, ser jeg at området er større enn jeg trodde. Det skal bli en koselig hage! Jeg lover dere bilder etterhvert.

Ellers har jeg “puslet litt” med et malingsprosjekt i garasjen etter at gjestene våre reiste. Men det skal jeg presentere på bloggen når det er ferdig!

Ha en fortsatt flott søndag! Vi blogges!

Livet på Norges beste vestkant

#sommer, #sol, #helg, #helg, #sommerferie, #skypumpe, #badetemperatur, #sommernatt

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg