Stakitt, et gjerde som passer til huset vårt

 Heisann! Håper alle har en fin dag! Da ble det jammen mulighet for å male likevel i går. Det var bare snakk om en formiddagsbyge, så var “maleværet” på plass igjen.- Og dermed ble gjerdet hvitt. Så gjelder det bare å få tatt ett strøk til etter hvert, slik at vi kan nyte vårt nye stakitt og at det er mange år til neste strøk! Siden det har vært så fint og stabilt vær i sommer, er det nesten som man forventer at det skal være slik videre, så jeg ble jo nesten overrasket da det regnet i går.

Da tenker jeg på en annen sommer. Jeg tror jeg har fortrengt både årstall og detaljer, men vi hadde planer om å male hus den sommeren, og ferien kom med regn, øsende regn, pøsende regn. Huset ble malt til slutt, men da tror jeg jammen vi skrev september!

Jeg liker veldig godt stakittgjerder, så da får man bare ta arbeidet med å male litt i ny og ne. Jeg synes stakittgjerder kler huset vårt, og vi har flere gjerder av denne sorten, men i ulik høyde, alt etter hvor det er plassert. Det er jo ikke alltid man trenger å ha et kjempehøyt gjerde! Her ønsket vi et “åpent og vennlig gjerde”

 

 Stakittet under her ved rosebuen kom forresten også på plass i år, mens det på det nederste bildet, kom på plass da vi laget dammen og gjerdet inne tomten. Det er også et høyt stakittgjerde ned mot den trafikkerte veien som tomten grenser mot. Dette er det eneste gjerdet vi har bestilt og fått montert, og det ble faktisk gjort like etter at vi kjøpte huset, og før vi flyttet inn. Gjerdet ble laget på våre anvisninger, og er hele 120 cm høyt. Da var barna våre små, eldstemann 6 år,  og vi ønsket et høyt gjerde mot veien.


Nå er vi jo inne i august, skolestartmåneden.  Tipper det er mange små med ny ransel som gleder seg til første skoledag, og som synes ferien har vart veldig lenge nå.  Selv har jeg store planer om å nyte sommeren LEEENGE ennå! Det er fremdeles noen prosjekt som venter både i hagen og på hytten det blir høst!  Jeg tror jeg gleder meg like mye til å få ferdig hagen bak garasjen som “førsteklassingene” gjør til skolestart!  Her er det lenge siden det har vært “førsteklassinger” i hus, selv om det ikke føles som så veldig lenge siden. 

 

Ha en flott augustdag, da!

 

Livet på Norges beste vestkant

#sommer, #auust, #stakitt, #gjerde, #maling

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg