Tilbake i hverdagen, og ennå er det sommer

 Hei! Etter en fantastisk sommer er jeg tilbake i hverdagen. Men jeg holder på sommerfølelsen med sandaler, solbriller og cabriolet.  Når man kan gå på jobb i miniskjørt og sandaler, da er det jo fremdeles sommer!

 

På hjemmebane går sommerens (kanskje) siste prosjekt sin gang.  I dag skal mannen fylle på bark i den nye mini- hagen og jeg skal beise den bitte lille terrassen som er der.  Terrassen eller trammen skal bare romme en benk og en krukke eller to med sommerblomster. Jeg tror ikke at noen kommer til å sitte der, men det er hyggelig med en benk likevel. Rosebenken er flyttet vekk fra terrassen mellom hus og garasje og plassert på denne vesle terrassen.

 

 Mellom huset og garasjen kommer det en annen større benk, et oppussingsprosjekt som er på gang i garasjen.   Jeg har funnet ut at det kan være lurt å male hagemøbler om høsten, gjerne før møblene settes vekk, slik at de kan tørke skikkelig før de tas i bruk. Jeg liker best å male hvite hagemøbler med god gammeldags oljemaling, og den tar sin tid for å tørke hundre prosent.    

 

Rhododendronene så veldig små ut på sin nye vokseplass, men jeg vet at de blir store, kanskje har vi til og med plantet dem for tett, slik at de må flyttes? Håpet er at de skal blomstre med slike nydelige blomster allerede til våren!

 

Før siste hånd legges på verket bak garasjen, skal det opp blomsterkasser på veggen, men jeg tror det blir å la dem stå tomme til høstlyngen skal på plass. Det er alltid litt vedmodig  å plante høstlyng, man setter på en måte punktum for sommeren for denne gang. Derfor planter jeg ikke høstlyng før i september når den skikkelige høsten er her.   



Ellers kommer det en liten kabeltrommel her og.  På den tenker jeg å plassere en slik halv tønne som vi har på den andre lille kabeltrommelen i hagen. Siden vi har brukt disse to elementene andre fra før, synes jeg det er fint å la dem gå igjen flere steder.  

 Jeg fikk tilbakemelding på et annet innlegg om at kabeltromler både var oppbrukt og stygt, og ikke minst harry! Men siden jeg mener at det er en menneskerett å være akkurat så harry man selv vil, så lever jeg veldig godt med at andre har en annen smak enn meg!  

 Ha en super dag!

Livet på Norges beste vestkant

 

 

#sommer, #tilbakeihverdagen, ##hage, #garden, #rosebenk, #oppussingsprosjekt, #rhododendron, #høstlyng, #harry, #kabeltrommel



bloggurat

 

 http://bloggurat.net/minblogg/registrere/450937fc33e4cd839fe0c3acbae8f9405caf6d1d

 

2 kommentarer
    1. Harry??? Himmel altå! Stå på du, jeg nyter synet av alt det fine du har skapt og som du deler med oss! God helg til deg og dine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg