Snart tid for inneliv?

God morgen!i dag har jammen himmelens sluser åpnet seg! Jeg våknet til lyn og torden og regn i bøttevis. Det var nesten uvant, men egentlig ganske deilig å ligge i sengen å høre på at hagen ble vannet fra oven!

 

 

Skal si vi var heldige som kom i mål med hageprosjektet bak garasjen. Det småplukket som mangler, kommer etter hvert.

Nå er det jo kjempebra for naturen at det kommer litt regn! Men med regnet kom høstfølelsen snikende. Etter måneder i shorts eller miniskjørt, var det fram med langbukser! -Og jeg må bare innrømme at jeg er mer motivert for å plante lyng i dag enn jeg var i går! Kanskje jeg får ta med meg noe hjem på vei hjem fra jobb i dag?

Kanskje det rett og slett blir lyng før jeg hadde tenkt i den nye blomsterkassen, som ble laget i går og skal på plass under de to vinduene ved den nye vesle trammen?

 

Greit å ha jobb inne når det plaskregner ute! Med høsten kommer lysten til å gjøre det koselig inne igjen. 

 Det sies at når vi nordboere bruker mye penger på oppussing og på husene våre, er det fordi livet tilbringes innendørs så mange måneder i året. Jeg tror jeg kan skrive under på det. Etter en sommer med værgudene på vår side, har vi nesten ikke har vært inne,



 Inne holder det seg jo rimelig ryddig når rommene ikke brukes, men hybelkaniner tar ikke ferie. Og selv om ikke vi sitter i de hvite Ektorpene, sover kattene og hunden utmerket der mellom slagene! Om høsten og vinteren liker jeg veldig godt å ha det koselig inne, med lys og friske blomster på bordet til helgen. Om sommeren er det så mye som blomstrer ute. Da tenner vi heller lys i Hålå når kvelden faller på.

Ha en nydelig dag uansett vær!

 

Livet på Norges beste vestkant

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg