Like bra -eller bedre-bare brukt

Hei! Håper dere har en fin lørdag! Her regner det i bøtter og spann, og vi koser oss inne. Like bra, bare brukt er ib-utfordringen denne måneden!

Ja, denne utfordringen inspirerte meg virkelig!  Så langt tilbake jeg  kan huske, har jeg hatt en stor forkjærlighet for gamle ting. Gamle ting forteller en historie, og knytter fortid, nåtid og framtid sammen! 

Skikkelig gamle ting og antikviteter, dem tukler man ikke med!  De er nydelige akkurat som de er, og om de ikke er nydelige, så har de i det minste en historie å fortelle.

Jeg mener at om man ikke liker en  antikvitet man har fått overta, får man sende den videre til noen som liker den istedenfor å  freshe  den opp.


Men så har vi jo alle de nesten gamle tingene, de som ikke er blitt antikke ennå. Noen av disse er produsert i store mengder, og jeg mener det må være lov å piffe dem opp. Når vi kommer til syrelutet furu fra 80-tallet, har mitt valg vært å male eller kaste.

 
Finn.no, fretex, gjenbruktbutikker og diverse kjøp, salg, bytte sider! Slike butikker liker jeg!  

 
Lykken er å slepe i hus ett eller annet som har potensiale og bare trenger  litt maling.

 
Gjennom årene har det blitt mange bruktkjøp,  mye oppussing, liter på liter med maling, både hjemme og på hytten.  Like bra brukt, eller  kanskje enda bedre brukt?  


For ikke å snakke om når virkelige skatter dukker opp for en billig penge!

Ha en fantastisk lørdagskveld!

 

Livet på Norges beste vestkant

 

#likebrabarebrukt,   #finnno, #oppussing, #brukt,  #interiørblogg, # #home

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg