Tenk hvilken skatt en vanlig hverdag er!

Heisann! Håper dere har en fin kveld! Idag har jeg lært -fra Morgenklubben med Loven & co- at menn hater pynte-puter, og særlig pynteputer med skrift. Verst av alt var løkkeskrift, så visste vi det!

Selv hadde jeg t gleden av å lære små og håpefulle å lese og skrive gjennom noen år. På det tidspunktet var det løkkeskrift som var tingen (eller lykkjeskrift som det het på nynorsk) Jeg har sett mange små svette fingre streve for å få fine løkker, og jeg har sett gleden deres over å få det til. Om jeg er miljøskadd eller ei skal jeg ikke uttale meg om, men i heimen vår er det litt løkkeskrift rundt omkring, som her: Hålå. Her er det undertegnede som har svettet med lykkjeskrifta.

Men ellers må jeg bare innrømme at jeg synes skrift kan være fint, veggord kan være fint og gamle skilt har jeg virkelig sansen for. Siden jeg ikke er mann, må det være et ærlig standpunkt?  

Dette skiltet, som  henger på et gammelt skap på kjøkkenet,   er ikke gammelt, og skriften er heller ikke løkkeskrift, men jeg liker skiltet, og det har hengt der siden jeg fant det en sur og kald høstkveld . I blant trenger vi faktisk å bli minnet om dette enkle budskapet. I hvertfall gjør jeg det. Det er jo hverdager vi har flest av, og hverdagen kan være helt topp, den! 

 

 

Hverdagskvelden er ikke så dum den heller. Mørket har senket seg ute. Inne tenner jeg nye duftlys. Loven & Co hadde sin mening om duftlys også, men jeg og katten synes det lyser opp i mørketida. Det var heller ikke feil at duftlysene var på tilbud! Ekte hverdagslykke, spør du meg!  Siste året har jeg vært student “på si”, men nå er siste oppgave levert, og jeg gleder meg til lettere lektyre som har ligget å ventet den siste uken. 

 Ellers er vel ikke min lidenskap for gamle ting noen hemmelighet. Denne “hesten” bor i heimen. Jeg forelsket meg i dens gammeldagse sjarme og kjøpte den brukt for noen år siden. Gyngehesten var elsket av barn i to generasjoner. Her i huset brukes den foreløpig bare til frastillingsplass for julenisser i desember.  Våre barn var store da den kom i hus.

 Jeg har blitt fortalt at slike gyngehester og andre treleker ble laget ved de lokale fengslene rundt i landet. Denne hesten skal være laget på Åma på Jæren. Tenk hadde den kunnet fortelle historien sin! 

 

Da må dere ha en super hverdagskveld på en helt alminnelig onsdag! Vi blogges snart! 

 

Livet på Norges beste vestkant

 

 

#interiørblogg, #hverdagsglede, #gyngehest, #et lys i mørketida

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg