Når kveldene blir mørke, er det snart tid for julepynt

Vet dere, helt fra jeg var liten har jeg elsket svibler! Farmor pleide drive dem fram, og for meg lukter sviblene jul, akkurat som syrinene minner meg om sommer i farmors hage!

Jeg blir ikke helt enig med meg selv om hvilken farge som er finest, og svært ofte har jeg gått for hvitt. Dette bildet er fra i fjor. Da var det også noen rosa svibler som fikk være med! Nå er det ikke lenge før det igjen er tid for svibler og andre juleblomster. Men jeg får vente til 1. søndag i advent.

Den herlige sommeren og den milde høsten har gjort at man ikke helt tenker på at vi snart er i midten på november. Dette bildet er jo ikke fra i år, men fra julen for to år siden. Da hadde vi skikkelig julesnø! Den store sypressen ble i mange år brukt til juletre, men ble til slutt så rent for stor! Det ble veldig mørk på kjøkkenet abv den, og i fjor sommer ble den fjernet. Derfor ynter jeg rhododendronen med lys i steden.

Ja, for lys ute må man ha til jul. Jeg pleier pynte tidlig med alt som sprer lys og varme. Så får lysene ute stå lenge. JDet er herlig med noe som lyser opp på denne tiden av året.

Julenisser og annen pynt kan med fordel vente litt lenger ut i desember, synes jeg! Men julenissene på bildet under her, er jeg veldig glad i. Jeg husker jeg samlet en i året i flere år. Dyre var de og, i det minste for nyetablerte studenter. Nissene ble satt høyt opp da barne var små. Siden fikk de sin fasre plass på peisen i gangen.-Og når nissene er på plass, er det jul i huset!

Men foreløpig er det ennå november, og litt godt er det. Det er tross alt ikke så rent lite som skal rekkes ennå! Ha en nydelig kveld videre! Vi blogges!

Livet på Norges beste vestkant

 

 

#interiørblogg, #november, #motjul, #lys, #julepynt

 

2 kommentarer
    1. Fikk litt julestemning her nå :)..koselige bilder…Her i huset er det rød jul, har så mye pynt jeg har fått opp igjennom åra..for jeg har bursdag i Desember..og da har det blitt mye nisser og slikt..<3
      Ha en fin kveld<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg