Snart helg, snart hytteliv og snart tid for HVITMALING igjen

Håper alle har en fin fredag! Framfor oss ligger en hel ubrukt helg, klar til å fylles med små og store gjøremål. Det er nesten på denne tiden helgen er på sitt aller beste! Kanskje rekker vi alt vi har planlagt, kanskje ikke, men det er ikke så farlig, helg blir det uansett!

 

Det er jo ganske utrolig at det fremdeles er så mildt i været, i det minste her på denne kanten av landet! Mang en gang har det vært vinter og surt nå som desember og julemåneden nærmer seg med stormskritt. For vår del benytter vi anledningen til litt arbeid på hytten. Ennå ingen snø betyr at vi kan få på plass de siste skoddene på hyttevinduene. .  

Skoddene ligger ferdig malt i gangen og venter på å skrus opp på vinduene i 2. etasje. Ellers blir det nok et par strøk til på rekkverket på hyttehemsen. Ikke minst håper jeg at helgen skal gi oss mulighet til å få resten av taket hvitt! Det ble så mye lysere og finere da mesteparten av taket ble hvitt her i fjor, så jeg gleder meg virkelig til fortsettelsen. Nei, det må ikke forstås dithen at jeg gleder meg til å male, for det gjør jeg ikke! Maling er ikke så spennende, men det er jo fint å få det gjort! Gjennom årene har vi nok malt opp noen hundre liter hvit maling i ulike typer og på ulike flater tenker jeg. Trøsten er at d(et meste) blir finere med litt maling!

Deilig å bli ferdig med slike prosjekter før vinteren setter inn!  – Så dukker det vel opp noen nye planer etter hvert! Slik pleier det jo å være, enten det er hjemme eller på hytten man har fokus.  Men det skal bli tid til tur og kos også!  Fjellet er jo bare nydelig hele året!

I påvente av noen nye bilder fra oppussing på hytten, poster jeg disse “gamle” bildene, og ønsker alle en strålende helg! .

 

 

Livet på Norges beste vestkant

 

 

 

#hytteliv, #helg, #oppussing

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg