Så tenner vi det tredje lys og det er tid til litt håndarbeid nå i mørketiden

Tredje søndag i advent! Hvor blir denne førejulstiden av egentlig? Nå nærmer jo julen seg med stormskritt!

Jeg synes det er så koselig å tenne lys på denne tiden av året. Når dagene er halv-mørke og det rusker ute, kommer jo virkelig lysene til sin rett!

Spesielt er jeg glad i vaniljeuftlys! Noen duftlys dufter aldeles for mye, men vanilje er alltid passe diskret, synes jeg.

Forrige helg var vi i London, og denne duken var noe av det som fikk bli med hjem. Den ble lagt rett på kjøkkenbordet.

Jeg synes duken var så flott med sine klokker at foreløpig får juleduken vente litt til.

Ellers passer jo lange og mørke kvelder perfekt til å bruke til håndarbeid. For tiden holder jeg på med litt av et prosjekt.

Dette skal bli til en vognpose, my strikking og mye fletter, men utrolig kjekt arbeide likevel.

Dette trekket er laget med glidelås, slik at man kan variere dyne-tykkelse og kvalitet. Jeg blir bestemor til et vårbarn i april, derfor er det thermodyne inni. Til vinteren kan den skiftes ut med dundyne.

Ellers er har jeg kost meg med å strikke andre bittesmå ting til den vesle som kommer.

Disse bildene er tatt med mobil i litt dårlig lys, men dette hentesettet har jeg strikket før, første gang til min eldste sønn i 1988. Den gang i “nøytrale” farger. Siden har jeg strikket det til tantebarn i 1990 i rosa og til yngste sønn i blått i 1991.  Settet er knøtt lite, men elastisk, så det passer til nyfødt, men kan brukes en stund likevel. Luen er strikket i to ulike størelser.

Kanskje for varmt med votter i april, men man vet jo ikke?

Denne oppskriften under er gammel, faktisk så gammel at min mor strikket den til min bror i 1970.

Jeg synes de gamle oppskriftene har en helt egen sjarm, og denne buksen er en del av et sett som jeg skal kose meg med utover.

Fana er også et herlig mønster. Det har jeg strikket mange av opp igjennom årene.

Da ønsker jeg alle en flott søndag videre! Vi blogges!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg