Romjulsdager

Etter en hektisk advent og førejulstid er romjulen her. For vår del med besøk hos slektninger på østlandet. Det blir tid til hyggelig samvær. Ute er det bitende kaldt, men inne rår julehyggen. Men først noen bilder fra mitt julepyntede hjem. Juletreet kom på plass i god tid til den store dagen.  Det var jeg som stod for pyntingen, men jeg fikk god “hjelp” fra to pelskledde. Den hvite hadde ikke sett jul før, siden hun er født i januar. Men hun oppdaget fort at selv et kunstig juletre stikker.

Slike hensyn tar ikke vesle svarte Diva. Her må det klatres, helt til topps i treet. Har hun ikke glemt redningsdåden jeg og min svigersønn hadde av henne i et annet tre ute da hun var lita?

Juletreet går for det meste i rødt og gull, men disse koselige bamsene har fulgt oss i mange år, og må på plass hver jul

Nisser er det nok av i jula.

I år var det en ny nisse på peishyllen i gangen. Jeg fikk virkelig sansen for denne.

Svibler har fulgt meg til jul i alle år. De sprer en helt nydelig duft i stuene.

Hektisk innsats med strikkepinnene før julen ringes inn.

Lille julaften pleier vi ha grøtfest for “hele slekta”. Det er en tradisjon vi har gjennomført i 24 år, mens det stadig har blitt flere medlemmer som deltar. Menyen er grøt, gløgg og julekaker. I år ble det julaften i heimen og.  Her er det dekket til et av julens selskaper. Det er koselig med alle anledningene til å bruke juleserviset. Ha en flott romjul videre! Vi blogges! 

Livet på Norges beste vestkant

 

 #interiørblogg, #fromjul, #julepynt, #lys, #jfamilie

 

6 kommentarer

Siste innlegg