Fredagskveld, levende lys og hjemmebakt brød

 

Så var det fredagskveld, gitt! Skal kanskje ikke påstå at helgen som ligger forran meg er så veldig velfortjent etter en laaaang juleferie, men….Uansett så er huset helgerent og jeg har vært på jobb ett par timer i dag. Ellers er det et skikkelig møkkavær ute om jeg kan si det slikt. Regn, til tider sludd, hagl og snø og vind, et vær som egentlig passer best til å kose seg inne i.

Lys passer alltid, synes jeg, men særlig på en mørk kveld når vinden hyler og regnet pisker ruten, er det bra med lys. Synes disse lysene i gammeldagse glass er veldig søte.

Tre veker i hvert lys, gir en nesten magisk virkning!
 

Vi er så flinke til å tenne advent-lys før jul, mens vi venter på julen. -Og i julen brenner jo julelysene dagen lang i følge Prøysen. Det er ikke feil med lys på en januarkveld heller, spør du meg!

Jeg er  veldig glad i duftlys, og denne julegaven duter bare himmelsk!

Ellers fikk vi to aldeles nydelige lykter til jul! De skal være med opp på hytten, men så langt kom vi ikke denne julen, så frem til vi skal opp neste gang, får jeg prøve dem hjemme!

Ellers har jeg laget “grytebrød” i kveld, et grovt solsikkebrød. Det er koselig å bake brød, men sidenden gamle ovnen vår på slutten ikke har vært til å stole på, er det en stund siden jeg har bakt.

Nå fikk jeg testet dampfunksjonen på den nye ovnen, og jeg må si den svarte til forventningene.

Ha en flott fredagskveld! Vi blogges!

Livet på Norges beste vestkant

 

 

#fedagskveld, #lys, #varme, brød

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg