Svarte katter i hvite stoler eller omvendt? – En aldri så liten makeover i heimen

Heisann! I skrivende stund sitter jeg i min hvite godstol med en svart katt på seteryggen! Livet med dyr er rikt, og jeg ville ikke vært “lodottene” foruten, men det er klart at svart katt og hvite møbler ikke er den perfekte kombinasjon! Hvit katt derimot……

I det minste synes ikke de hvite hårene på de hvite møblene!

Men katter har klør, noe spisestuemøblene våre har fått erfare. Hva skal man med kloretre når man har spisestuemøbler i grunnen?

Spisestuemøblene våre kan nok beskrives som shabby chic. De ble i sin tid kjøpt brukt og var mørk brune. De ble malt av undertegnede med det samme de kom i hus. Underveis fant jeg ut at de var såpass røffe i stilen, at jeg valgte å “male dem gamle”. Trekkene er de samme som var da vi kjøpte dem.

Dette var det verste av trekkene, men ett par av de andre hadde og fått kjenne på katteklør.

I går fikk møblene seg en aldri så liten makeover. Stoffet som er brukt likner “gammelt semsket skinn”. På bildet ser det sort ut, men det er grått. Jeg er usikker på hvor holdbart stoffet er. Det er egentlig til gardiner, så det kan hende jeg må gjenta oppgaven om ikke alt for lenge. Uansett, forandring fryder!

Foreløpig har ingen pus kvesset klørne der, og jeg tror ærlig talt ikke det kommer til å skje heller. Stoffet innbyr ikke til det slik som det gamle stoffet gjorde. Så vil tiden vise hvordan det går med hvite kattehår.

Pus har i det minste inntatt stolen! Ha en flott kveld  -eller natt? Vi blogges!

Livet på Norges beste vestkant

 

 #interiørblogg, #makeover, #katt, #spisestuestoler,

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg