Prosjekt restegarn og Tob. Design

Heisann! Hper dere nter januar! Helgens januarstorm ble brukt til å kose seg innendørs. Det er ikke bare pus som vet å kose seg. Her nyter hun livet på et herlig nytt pledd, som vi fikk i julgave, og på en nystrikket pute. Puten er resultatet av prosjekt restegarn og Tob.Design

For en tid ilbake hadde jeg en aldri så liten opprydning i restegarnet mitt. Noe er jo ikke restegarn, men garn som er kjøpt til ett eller annet prosjekt, som aldri ble satt i gang. Når jeg ser på strikkesiden på facebook, er jeg nok ikke av de verste på å “hamstre garn”, men likevel var det greit å få ryddet opp litt! Denne puten ble til etter “egen oppskrift”. Flettene er forresten de samme som på vognposen. I lang tid har jeg kalt uteprosjektene våre Tob Design. På vognposen broderte jeg Tob D med samme bokstavtype. Puten er i ren ull av et garn som heter Cortina. Jeg har aldri strikket noe i dette garnet før, men hadde en pose som ble kjøpt på tilbud her i fjor.

“Comandocap” etter egen oppskrift. Disse har jeg produsert flere av i vinter, og noen av familiens mannlige medlemmer fikk dette til jul. Med dobbelt garn går strikkingen unna. Denne er av rester etter vognposen. Garnet er ren ull, teppegarn fra Sandnes garn.

“Uggs” til baby er og laget etter eget design, og dobbelt babyull i to rosafarger.

Det mest spennende restegarn-produktet er nok dette, baby-“bunad”, også den etter eget design. Meningen er at den skal passe en nesten nyfødt baby p den første 17.mai. en er laget slik at den skal kunne “vokse litt med barnet”,Selene kan reguleres, slik at det røde feltet kommer i midjen etterhvert!

Ha en flott dag videre!

 

Livet på Norges beste vestkant

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg