Ja, visst regner det og blåser!

Heisann!! -Og fysj for et møkkavær vi har om dagen, om jeg skal si min ærlige mening! Jada, jeg vet vi er på Vestlandet og at det er januar og alt det der.

Vind og vær er vi jo vant til her på  Norges beste vestkant! Fra barndommen husker jeg meget vel både snøstorm og annen storm. At luftrommet over Sola er stengt på grunn av storm er heller ikke første gang, og neppe siste!

 

Nei, her handler det bare om å leve livet innendørs, tror jeg! Så får vi gkede oss til det om ikke alt for lenge begynner å spire og gro i hagen og våren banker på døren.

Som student bodde vi noen år i Telemark. Da desember var over og julepynten ryddet bort, begynte jeg å se framover mot vår. Det var bitende kaldt og snøen dekket det meste. Telemarkingene visste så vel at det ennå var langt til vår, som det står i sangen. Men jeg var klar for våren for lengst.

Nå må det ikke misforstås dithen at jeg ikke liker snø, for det gjør jeg faktisk. Snø er nydelig både hjemme og på hytten, og det er vel få ting som kan måle seg med solskinn på hytteterassen eller i bakken en deilig vinterdag.

 

 

Likevel, mens man forter seg mellom byggningene og rister seg som en våt hund når man kommer i hus, må det være lov å drømme litt, og våren kommer nok først til Norges beste vestkant når den en gang kommer!

Derfor poster jeg noen bilder fra eget uteområde, til inspirasjon for meg selv og andre, mens vi venter! Ha en deilig januardag!

 

Livet på Norges beste vestkant

 

 

2 kommentarer
    1. Tenker akkurat som deg. Ser frem til våren 🙂 Hver årstid har sin sjarme, men vår og sommer er nok min favoritt i bunn og grunn. Og her i distriktet blir det jo ikke skikkelig vinter-vinter heller. Det er stort sett grått, vått og vindfullt 😉
      Herlig å se inspirasjonsbildene dine 🙂 De gir løfter om bedre tider 😀
      Ha en flott dag 🙂

    2. åååå jeg gleder meg sååå til våren 😀 Jeg har bestilt vår og greier og nå snør det som fyttiskjiten uten og jeg skal vaske badet haha Sååå koselige bilder og så fint med lystekrone og telt, jeg gleeeeder meg 😀 Ha en fiin dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg